Gewoon Gezond Geluk

Graag help ik jou om meer te bewegen

Conditietraining voor beginners in Vleuten

  • Heb jij al langere tijd niet gesport
  • Of ben je al wat ouder
  • Of net bevallen
  • Heb je overgewicht
  • Of last van een blessure (gehad)

En wil je (weer) starten met bewegen?

Elke maandag, woensdag en vrijdag van 09.00 uur – 09.30 uur geef ik vanaf 10 januari 2022 conditietraining in Vleuten.

30 minuten gaan we werken aan:

  • Uithoudingsvermogen
  • Kracht
  • Lenigheid

De locatie is sportveld Park de Hoven, tegenover De Paltz in Vleuterweide. We trainen in kleine groepjes, daardoor is er veel aandacht voor de juiste techniek voor het uitvoeren van de oefeningen. Het is buiten, dus kleed je goed aan.

De kosten zijn 7,50 per les. Geen abonnement, dus je betaald per keer. Je kunt aangeven of je mee wilt doen door een berichtje te sturen naar chantal@gewoongezondgeluk.nl

Kom in beweging en doe mee!

Maak bewegen leuk

Beweegplezier

Het is belangrijk dat je PLEZIER hebt in wat je doet. En dat het je iets oplevert; een fittere gezondere jij!

Maak het jezelf daarom niet te moeilijk. Ga niet meteen voor een marathon trainen als je normaal nooit sport. Begin met kleine stapjes: twee keer een half uurtje bewegen per week bijvoorbeeld.

Zoek een gezellig clubje of sportmaatje om samen mee te sporten. En een trainer die je motiveert. Die ook als je geen zin hebt, weer een lach op je gezicht tovert.

✨That’s when the magic begins✨

Oefening van de week

LUNGES

Stap naar voren of naar achteren, of opzij en zak door. 

Ik moet meteen denken aan een liedje; Doe een stapje naar voren en een stapje terug – van de Deurzakkers.  

Maar nee, zo makkelijk is het niet. Het is namelijk belangrijk dat je goed oplet dat je de oefening goed uitvoert. Let erop dat;

  • Je rechtop blijft (span je buikspieren aan en houdt je rug recht)
  • Je knie van je voorste been niet voorbij je tenen komt en niet naar binnen draait, maar deze een beetje naar buiten duwt
  • Je stabiel staat met je achterste voet op je tenen/bal van je voet
  • Beide voeten naar voren wijzen
  • Kantel je bekken niet naar achteren, maar houdt deze neutraal.
  • Je achterste knie hoeft de grond niet te raken (doe maar niet, dat doet zeer ;-))

Een lunges waarbij je naar achteren uitstapt in plaats van naar voren noem je een REVERSE LUNGE en opzij een SIDE LUNGE. 

Als je het zwaarder wilt maken kun je bijvoorbeeld ondertussen gewichtjes vasthouden.

Train die hamstrings, bilspieren en kuiten en LUNGE!!!

💫 Op Instagram en Facebook kun je ook filmpjes/reels bekijken van mij met de uitleg hoe je de oefening(en) het beste kunt uitvoeren.

Chantal Felter

Simpel, eenvoudig in kleine stapjes naar resultaat

Veranderingen kosten tijd en energie, maak het daarom niet te groot, maar begin met kleine stapjes. 

Kijk bijvoorbeeld eerst eens naar simpele aanpassingen in het dagelijks leven. Denk bijvoorbeeld aan een lunchwandeling, op de fiets boodschappen doen of vaker volkoren producten gebruiken. 

En doe dan niet alles tegelijk, maar implementeer 1 stapje per keer.

Kijk op Instagram of Facebook bij Gewoon Gezond Geluk voor meer inspiratie. Ik help je graag op weg.

Meer informatie

Neem contact op via chantal@gewoongezondgeluk.nl